Това е писмено детско съчинение, което се съхранява в Педагогическия музей в Париж. Темата му е да се опише птица или бозайник.
“Птицата, за която ще пиша, е бухълът. Бухълът не се вижда
денем, а нощем е по-сляп и от къртица. Не знам нищо особено за бухъла,
затова ще продължа с друго животно, което си избирам - кравата. Кравата
е бозайник. Има шест страни: лява, дясна, горна и долна. В задната
страна има опашка, от която виси четка. С тази четка се гонят мухите,
за да не падат в млякото. Главата служи да излизат рога от нея и, освен
това, защото устата трябва да стои някъде. Рогата са за да се бие с
тях. От долната страна е млякото. Оборудвана е така, че да може да се
дои. Когато я доят, идва млякото и вече не спира. Как го прави това?
Никога не съм го разбирал, но то тече с още по-голямо изобилие.
Мъжът на кравата е бикът. Бикът не е бозайник. Кравата не яде много, но
онова, което изяжда, го яде на два пъти и така има достатъчно. Когато е
гладна, мучи, а когато не казва нищо, значи, че вътре е пълна с трева.
Краката й стигат до земята. Кравите имат много развито обоняние, поради
което можеш да ги подушиш от много далече. И заради това въздухът в
полето е толкова чист.”
|